Antična umetnost

Cilji so, da dijakinje/dijaki:

  • razvijajo zavest o zgodovinskem razvoju likovne umetnosti;
  • razvijajo sposobnost besednega izražanja v opisovanju umetniških del in pojavov, utemeljevanju stališč, kriterijev in pogledov na likovno umetnost;
  • se učijo pravilne uporabe različnih virov (učbeniki, članki, različna literatura, splet, …) ter kritičnega iskanja in vrednotenja informacij; razvijajo sposobnost samostojnega učenja in oblikovanja konceptov ter opisovanja umetniških del;
  • razumejo pomen umetnostne zgodovine in kulturne dediščine za posameznika in družbo;
  • poznajo temeljne pojme, posamezne spomenike likovne umetnosti in njihove avtorje;
  • predstavijo soodvisnost med ustvarjanjem, umetniškim delom in družbenim okoljem;
  • razvijajo pozitiven odnos do domače ter tuje umetnostne in kulturne dediščine;
  • poznajo značilnosti, razvoj in naloge arhitekture in urbanizma stare Grčije in Rima;
  • spoznajo razvoj tempeljske arhitekture Grčije in Rima, profano arhitekturo in urbanizem;
  • razumejo vpliv antične umetnosti na kasnejša obdobja;
  • znajo pojasniti slogovni razvoj in ključna kiparska dela;
  • spoznajo vlogo slikarstva; grško vazno slikarstvo ter rimske mozaike in freske.

Navodila za dijakinje/dijake:

  • v učbeniku in drugih virih poiščejo ustrezne vsebine;
  • s pomočjo miselnih vzorcev in povezav do slikovnih primerov umetniških del odgovorijo na vprašanja v učnem listu;
  • izpolnjen učni list posredujejo svojemu profesorju;
  • glede na opisna merila lahko samo vrednotijo usvojeno znanje in po potrebi iščejo še druge vire (slikovno gradivo, filmske vsebine, literatura, …).

Pomembne teme/pojmi: obdobja (geometrijsko, arhajsko, klasično, helenistično), akropola, agora, svetišča/templji, stebrni redi, razvoj kiparstva, arhajski nasmešek, kuros, kora, kontrapost, idealno telo, slogi vaznega slikarstva, urbanizem, grobnice, mavzoleji, terme, gledališča, stanovanjska arhitektura, reliefi, javni spomeniki, konjeniški spomenik, slavolok, amfiteater, forumi, bazilike, stensko slikarstvo, mozaiki, …

Standard znanja:

Naloge in vprašanja so sestavljena na minimalni, temeljni in višji zahtevnostni ravni, označene z različnimi barvami:

Rdeče Minimalni nivo znanja, ocena 2
Modro Temeljni nivo znanja, ocena 3 ali 4
Zeleno Višji zahtevnostni nivo, ocena 4 ali 5

Shematski prikaz antične umetnosti

Miselni vzorec Seznam umetniških del za miselni vzorec Miselni vzorec
Antična umetnost SeznamUmetniškihDelZaMiselniVzorec-AnticnaUmetnost MiselniVzorec-AnticnaUmetnost
Učni sklopi Delovni list Viri Pričakovani dosežki in kriteriji
1. Grška umetnost  1_GrskaUmetnost-dl  1_GrskaUmetnost-viri  1_GrskaUmetnost-pd
2. Rimska umetnost  2_RimskaUmetnost-dl  2_RimskaUmetnost-viri  2_RimskaUmetnost-pd