Renesančna umetnost

Cilji so, da dijakinje/dijaki:

  • razvijajo zavest o zgodovinskem razvoju likovne umetnosti;
  • razvijajo sposobnost besednega izražanja v opisovanju umetniških del in pojavov, utemeljevanju stališč, kriterijev in pogledov na likovno umetnost;
  • razumejo pomen umetnostne zgodovine in kulturne dediščine za posameznika in družbo;
  • poznajo temeljne pojme, posamezne spomenike likovne umetnosti in njihove avtorje;
  • predstavijo soodvisnost med ustvarjanjem, umetniškim delom in družbenim okoljem;
  • razvijajo pozitiven odnos do domače ter tuje umetnostne in kulturne dediščine;
  • razumejo vlogo humanizma in znanosti kot osnovo renesančne umetnosti;
  • presojajo vlogo likovne umetnosti v renesansi;
  • seznanijo se z novim vrednotenjem umetnosti in umetnika – genija;
  • spoznajo novosti, odnos do sveta, razvoj znanosti;
  • poznajo ključne naloge in tipe renesančne arhitekture, kiparstva in slikarstva;
  • primerjajo renesančno in antično umetnost, utemeljujejo povezave in različnost;
  • presojajo in argumentirajo novosti, odnos do narave, umetnosti;
  • poznajo in predstavijo mitološke motive;
  • poznajo ključna dela renesanse in njihove avtorje.

Navodila za dijakinje/dijake:

  • v učbeniku in drugih virih poiščejo ustrezne vsebine;
  • s pomočjo miselnih vzorcev in povezav do slikovnih primerov umetniških del odgovorijo na vprašanja v učnem listu;
  • izpolnjen učni list posredujejo svojemu profesorju;
  • glede na opisna merila lahko samo vrednotijo usvojeno znanje in po potrebi iščejo še druge vire (slikovno gradivo, filmske vsebine, literatura, …).

Pomembne teme/pojmi: humanizem, renesansa, krajevna in časovna delitev renesanse, razvoj znanosti, manierizem, figura serpentinata, Vitruvijev človek, linearna perspektiva, piramidalna kompozicija, sfumato, anatomija, kontrapost, akt, portret, konjeniški spomenik, narava, antika, idealna lepota, proporci človeškega telesa, univerzalni človek, središčni tloris, kupola, meceni, umetnik – genij, zlati rez, skladnost, mestna palača, grad, oljno slikarstvo, krajinska arhitektura, …

Standard znanja:

Naloge in vprašanja so sestavljena na minimalni, temeljni in višji zahtevnostni ravni, označene z različnimi barvami:

Rdeče Minimalni nivo znanja, ocena 2.
Modro Temeljni nivo znanja, ocena 3 ali 4.
Zeleno Višji zahtevnostni nivo, ocena 4 ali 5.

Shematski prikaz renesančne umetnosti

Miselni vzorec Seznam umetniških del za miselni vzorec Miselni vzorec
Renesančna umetnost  SeznamUmetniskihDelZaMiselniVzorec-RenesancnaUmetnost  Miselni vzorec-RenesancnaUmetnost
Učni sklopi Delovni list Viri Pričakovani dosežki in kriteriji
1. Renesančna umetnost  RenesancnaUmetnost-dl  RenesancnaUmetnost-viri  RenesancnaUmetnost-pd