Umetnost 20. stoletja

Cilji so, da dijakinje/dijake:

  • razvijajo sposobnost besednega izražanja v opisovanju umetniških del in pojavov, utemeljevanju stališč, kriterijev in pogledov na likovno umetnost;
  • poznajo temeljne pojme, posamezne spomenike likovne umetnosti in njihove avtorje;
  • predstavijo soodvisnost med ustvarjanjem, umetniškim delom in družbenim okoljem;
  • razvijajo pozitiven odnos do domače ter tuje umetnostne in kulturne dediščine;
  • spoznajo bistvene lastnosti moderne umetnosti;
  • razvijejo zavest o razpršeni podobi likovne umetnosti 20. stoletja kot posledici sprememb v svetu;
  • spoznajo razvoj figurativne in abstraktne umetnosti;
  • spoznajo nove materiale, tehnike, pojavne oblike;
  • seznanijo se z uveljavitvijo novih tehnologij in medijev ter zvrsti v umetnosti, dojamejo širitev pojma  umetnosti in njene umestitve v vse družbene koncepte;
  • srečajo se z bistvenimi značilnostmi moderne arhitekture;
  • odkrivajo nove koncepte in funkcije umetnosti;
  • utemeljujejo lastne poglede in sprejemajo novosti v umetnosti, razvijajo kritično mišljenje;
  • razumejo novosti in spremembe kot posledico sprememb v svetu.

Navodila za dijakinje/dijake:

  • v učbeniku in drugih virih poiščejo ustrezne vsebine;
  • s pomočjo miselnih vzorcev in povezav do slikovnih primerov umetniških del odgovorijo na vprašanja v učnem listu;
  • izpolnjen učni list posredujejo svojemu profesorju;
  • glede na opisna merila lahko samovrednotijo usvojeno znanje in po potrebi iščejo še druge vire (slikovno gradivo, filmske vsebine, literatura, …).

Pomembne teme/pojmi: moderna umetnost, sodobna umetnost, razpršena podoba likovne umetnosti, vpliv novih tehnologij in medijev, novi koncepti, prepletanje različnih področij ustvarjanja, čas vizualnih medijev, nefiguralno, razbijanje oblik, uporaba vsakdanjih predmetov, vključevanje gledalca, subjektivnost, družbeno kritična umetnost, ekspresionizem, abstraktni ekspresionizem, ekspresionizem, nadrealizem, kubizem, dadaizem, futurizem, abstraktna umetnost, konceptualna umetnost, op art, pop art, land art, body art, performans, instalacija, minimalizem, hiperrealizem, postmoderna, …

Standard znanja:

Naloge in vprašanja so sestavljena na minimalni, temeljni in višji zahtevnostni ravni, označene z različnimi barvami:

Rdeče Minimalni nivo znanja, ocena 2.
Modro Temeljni nivo znanja, ocena 3 ali 4.
Zeleno Višji zahtevnostni nivo, ocena 4 ali 5.

Shema umetnosti 20. stoletja

Miselni vzorec Seznam umetniških del za miselni vzorec Miselni vzorec
Umetnost 20. stoletja SeznamUmetniškihDelZaMiselniVzorec-Umetnost20.stoletja MiselniVzorec-Umetnost20.stoletja
Učni sklopi Delovni list Viri Pričakovani dosežki in kriteriji
1. Umetnost 20. stoletja  1_Umetnost20.stoletja-dl 1_Umetnost20.stoletja-viri 1_Umetnost20.stoletja-pd