Cilji so, da dijakinje/dijaki:
- razvijajo zavest o zgodovinskem razvoju likovne umetnosti;
- razvijajo sposobnost besednega izražanja v opisovanju umetniških del in pojavov, utemeljevanju stališč, kriterijev in pogledov na likovno umetnost;
- razumejo pomen umetnostne zgodovine in kulturne dediščine za posameznika in družbo;
- poznajo temeljne pojme, posamezne spomenike likovne umetnosti in njihove avtorje;
- predstavijo soodvisnost med ustvarjanjem, umetniškim delom in družbenim okoljem;
- razvijajo pozitiven odnos do domače ter tuje umetnostne in kulturne dediščine;
- razumejo vpliv reformacije in protireformacije na umetnost katoliških in protestantskih dežel;
- odkrivajo vlogo umetnosti v čaščenju reformirane cerkve in absolutističnega dvora;
- spoznajo značilnosti baročne arhitekture (baročni dvorec in cerkev);
- spoznajo značilnosti baročnega kiparstva in slikarstva, ključna dela in jih primerjajo;
- razumejo vsebinske in slogovne značilnosti baročnega slikarstva, ikonografske novosti, iluzionistično slikarstvo;
- poznajo ključne naloge in značilnosti baročne arhitekture (cerkev, dvorec, palača);
- analizirajo in predstavijo umetnost katoliških in protestantskih dežel;analizirajo vsebinske in slogovne značilnosti;
- prepoznajo in predstavijo posamezne umetnike.
Navodila za dijakinje/dijake:
- v učbeniku in drugih virih poiščejo ustrezne vsebine;
- s pomočjo miselnih vzorcev in povezav do slikovnih primerov umetniških del odgovorijo na vprašanja v učnem listu;
- izpolnjen učni list posredujejo svojemu profesorju;
- glede na opisna merila lahko samo vrednotijo usvojeno znanje in po potrebi iščejo še druge vire (slikovno gradivo, filmske vsebine, literatura, …).
Pomembne teme/pojmi: barok, katoliška prenova, umetnost absolutističnih dvorov, razkošni dvorci, diagonalne kompozicije, dramatičnost, uporaba različnih materialov, štukature, pozlata, zlati oltarji, slikovitost, okrašenost, nepravilne oblike, telesni zasuki, chiaroscuro, iluzionistično slikarstvo, celostna umetnina, mestni vodnjaki, parki, katedrale, kupole, tloris elipse, valoviti elementi, oblikovanje mest, polihromiranost, scenografija, reprezentativni, portret, skupinski portret, patos, rokoko, …
Standard znanja:
Naloge in vprašanja so sestavljena na minimalni, temeljni in višji zahtevnostni ravni, označene z različnimi barvami:
Rdeče | Minimalni nivo znanja, ocena 2. |
Modro | Temeljni nivo znanja, ocena 3 ali 4. |
Zeleno | Višji zahtevnostni nivo, ocena 4 ali 5. |
Shematski prikaz baročne umetnosti
Miselni vzorec | Seznam umetniških del za miselni vzorec | Miselni vzorec |
Baročna umetnost | SeznamUmetniskihDelZaMiselniVzorec-BarocnaUmetnost | MiselniVzorec-BarocnaUmetnost |
Učni sklopi | Delovni list | Viri | Pričakovani dosežki in kriteriji |
1. Baročna umetnost | 1_BarocnaUmetnost-dl | 1_BarocnaUmetnost-viri | 1_BarocnaUmetnost-pd |