Cilji so, da dijkinje/dijaki:
- razvijajo zavest o zgodovinskem razvoju likovne umetnosti;
- razvijajo sposobnost besednega izražanja v opisovanju umetniških del in pojavov, utemeljevanju stališč, kriterijev in pogledov na likovno umetnost;
- razumejo pomen umetnostne zgodovine in kulturne dediščine za posameznika in družbo;
- poznajo temeljne pojme, posamezne spomenike likovne umetnosti in njihove avtorje;
- predstavijo soodvisnost med ustvarjanjem, umetniškim delom in družbenim okoljem;
- razvijajo pozitiven odnos do domače ter tuje umetnostne in kulturne dediščine;
- spoznajo ključne spomenike krščanske ikonografije, seznanijo se s kronologijo razvoja;
- razumejo vlogo krščanstva in simbolno sporočilnost ter vlogo likovne umetnosti in umetnika v srednjem veku;
- razumejo razvoj sakralne arhitekture, dojamejo gotsko katedralo kot celostno umetnino (vpliv skeletne gradnje na arh. 20. st.); poznajo in primerjajo srednjeveško kiparstvo in slikarstvo.
Navodila za dijakinje/dijake:
- v učbeniku in drugih virih poiščejo ustrezne vsebine;
- s pomočjo miselnih vzorcev in povezav do slikovnih primerov umetniških del odgovorijo na vprašanja v učnem listu;
- izpolnjen učni list posredujejo svojemu profesorju;
- glede na opisna merila lahko samo vrednotijo usvojeno znanje in po potrebi iščejo še druge vire (slikovno gradivo, filmske vsebine, literatura, …).
Pomembne teme/pojmi: obdobja (starokrščanska umetnost, umetnost prehodnih obdobij, bizantinska umetnost, karolinška in otonska umetnost, romanika, gotika), katakombe, simboli, bazilika, skriptorij, iluminacija, iniciala, rokopisi, ikone, sarkofagi, knjižno slikarstvo, križiščni kvadrat, kripta, polkrožni lok, samostani, velikostni redi, razpela, freska, vezani sistem, utrdbe, gradovi, skeletna gradnja, obočna polja, križnorebrast obok, katedrala, pročelje, portal, šilast lok, vitraj, grafika, tisk, viteški ideal, krilni oltarji, arhitekturna plastika, mestna arhitektura, …
Standard znanja:
Naloge in vprašanja so sestavljena na minimalni, temeljni in višji zahtevnostni ravni, označene z različnimi barvami:
Rdeče |
Minimalni nivo znanja, ocena 2. |
Modro |
Temeljni nivo znanja, ocena 3 ali 4. |
Zeleno |
Višji zahtevnostni nivo, ocena 4 ali 5. |
Shematski prikaz srednjeveške umetnosti