Cilji so, da dijakinje/dijake:
- razvijajo zavest o zgodovinskem razvoju likovne umetnosti;
- razvijajo sposobnost besednega izražanja v opisovanju umetniških del in pojavov, utemeljevanju stališč, kriterijev in pogledov na likovno umetnost;
- razumejo pomen umetnostne zgodovine in kulturne dediščine za posameznika in družbo;
- poznajo temeljne pojme, posamezne spomenike likovne umetnosti in njihove avtorje;
- predstavijo soodvisnost med ustvarjanjem, umetniškim delom in družbenim okoljem;
- razvijajo pozitiven odnos do domače ter tuje umetnostne in kulturne dediščine;
- poznajo družbene spremembe, (politično in gospodarsko revolucijo, nove tehnologije, pojav fotografije;
- dojamejo naraščanje avtonomije umetnosti, zavedajo se prevlade subjektivnosti;
- razumejo pojav različnih umetnostnih smeri in poznajo njihove značilnosti ter primerjajo dela;
- spoznavajo moderne pristope, nove naloge, materiale v kiparstvu, arhitekturi, slikarstvu, analizirajo gradivo;
- razumejo temeljna načela, vsebinske in oblikovne značilnosti likovnih smeri 19. stoletja.
Navodila za dijakinje/dijake:
- v učbeniku in drugih virih poiščejo ustrezne vsebine;
- s pomočjo miselnih vzorcev in povezav do slikovnih primerov umetniških del odgovorijo na vprašanja v učnem listu;
- izpolnjen učni list posredujejo svojemu profesorju;
- glede na opisna merila lahko samo vrednotijo usvojeno znanje in po potrebi iščejo še druge vire (slikovno gradivo, filmske vsebine, literatura, …).
Pomembne teme/pojmi: družbene spremembe, revolucija, razvoj fotografije in filma, nove tehnologije, narodna gibanja, razvoj meščanstva, likovni Saloni, likovna kritika, slikarske šole, umetniške skupine, neoklasicizem, historični slogi, romantika, bidermajer, realizem, impresionizem, postimpresionizem, simbolizem, secesija, inženirska arhitektura, …
Standard znanja:
Naloge in vprašanja so sestavljena na minimalni, temeljni in višji zahtevnostni ravni, označene z različnimi barvami:
Rdeče | Minimalni nivo znanja, ocena 2. |
Modro | Temeljni nivo znanja, ocena 3 ali 4. |
Zeleno | Višji zahtevnostni nivo, ocena 4 ali 5. |
Shema umetnosti 19. stoletja
Miselni vzorec | Seznam umetniških del za miselni vzorec | Miselni vzorec |
![]() |
![]() |
|
Umetnost 19. stoletja | SeznamUmetniskihDelZaMiselniVzorec-Umetnost19.stoletja | MiselniVzorec-Umetnost19.stoletja |
Učni sklopi | Delovni list | Viri | Pričakovani dosežki in kriteriji |
![]() |
![]() |
![]() |
|
1. Umetnost 19. stoletja | 1_Umetnost19.stoletja-dl | 1_Umetnost19.stoletja-viri | 1_Umetnost19.stoletja-pd |